آغازبه کار سومین مدرسه تابستانی کشوری یادگیری الکترونیکی در شیراز
سومین مدرسه تابستانی کشوری یادگیری الکترونیکی در شیراز آغاز به کار کرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین آغاز به کار سومین مدرسه تابستانی کشوری یادگیری الکترونیکی گفتند: موضوع تکنولوژی آموزشی از زمان شروع آموزش ها و پخش فیلم های آموزشی در مدارس آغاز شده و در سال های پس از آن، علاوه بر آموزش دیداری و شنیداری بر موضوع ارتباطات نیز تاکید شد.
دکتر «مصباح شمس» افزودند: محیط های آموزشی را شامل چهار دسته خانواده، مدرسه و دانشگاه، جامعه و فضای مجازی و آموزش مجازی برشمردند و ادامه دادند: آموزش مجازی یکی از محیط های تاثیرگذار است و محدودیت های زمانی و مکانی را کمتر و دسترسی به آموزش دانشگاهی را بیشتر کرده است؛ زمانی که بخواهیم آموزش را به دفعات تکرار کنیم از آموزش مجازی استفاده می شود.
دکتر شمس با تاکید بر اهمیت استفاده از آموزش مجازی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفتند: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، موضوع آموزش نیز پیشرفت چشمگیری داشته است و معاونت آموزش وزارت بهداشت بسته های تحولی در زمینه آموزش را به دانشگاه ها ارایه کرده که یکی از این بسته های تحولی، بسته توسعه آموزش مجازی است؛ در همین راستا ماموریت هایی به دانشگاه ها محول شده و دانشگاه های بزرگ مانند دانشگاه علوم پزشکی شیراز ماموریت های ملی دارند و به همین دلیل برنامه هایی مانند مدرسه های تابستانی با هدف انتقال تجربیات بین دانشگاه های مختلف کشور، برگزار می شود.
آموزش مجازی؛ زیرساخت اصلی توسعه آموزش
رییس دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفتند: در سند تحول و توسعه آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی بر توسعه آموزش های مجازی به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه آموزش در دانشگاه ها تاکید شده است.
دکتر «مجیدرضا فرخی» افزودند: دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال های 96 و 97 اقدام به برگزاری دو مدرسه تابستانی یادگیری الکترونیکی کرد و تجربه موفق برگزاری این دو مدرسه تابستانی باعث شد تا امسال سومین مدرسه تابستانی یادگیری الکترونیکی برگزار شود.
ایشان هدف از برگزاری این مدرسه تابستانی را آموزش و توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی در زمینه آموزش های مجازی و یادگیری الکترونیکی و شناسایی استعدادهای برتر دانشجویان در حیطه آموزش های مجازی و یادگیری الکترونیکی عنوان کردند.
رییس مدرسه تابستانی یادگیری الکترونیکی اضافه کرد: در این دوره آموزشی چهار روزه، 41 شرکت کننده در مقاطع مختلف تحصیلی شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و دکتری تخصصی از 18 شهر و 12 دانشگاه کشور حضور دارند و مطالبی با عناوین آشنایی با مقدمات و مفاهیم یادگیری الکترونیکی، آشنایی با کاربرد انواع ابزارهای تعاملی مبتنی بر وب، آشنایی با اصول چندرسانه ای در یادگیری الکترونیکی، بازی سازی آموزشی در یادگیری الکترونیکی، آشنایی با Mobile Learning در آموزش علوم پزشکی، طراحی آموزشی و یک دوره آموزشی به شیوه ترکیبی حضوری و غیرحضوری، روندهای نوین یادگیری الکترونیکی، کار با سیستم مدیریت یادگیری LMS، تولید محتوای الکترونیکی با نرم افزارهای Ispring، Studio و Camtasia و ساخت آزمون های متنوع الکترونیکی در انواع نرم افزارها را فرا می گیرند.
رییس دانشکده مجازی و رییس مدرسه تابستانی یادگیری الکترونیکی با اشاره به ارزیابی قطب های علمی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفتند: قطب آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه آموزش توانسته در ارزشیابی های وزارت بهداشت سرآمد سایر قطب های کشوری باشد.
دکتر فرخی اضافه کردند: از جمله کارهایی که در حوزه آموزش مجازی در دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی انجام می شود، فعالیت های پژوهشی، ارایه مقالات مختلف، چاپ ژورنال ها و کتاب های مختلف، تالیف و ترجمه کتاب است که در سطح کشوری استفاده شده است و امیدواریم با همت اعضای هیات علمی دانشکده در آینده نزدیک، یک درسنامه و مرجع در حوزه آموزش الکترونیکی تهیه شود و در سطح کشوری مورد استفاده قرار گیرد.
سومین مدرسه تابستانی کشوری یادگیری الکترونیکی، سیزدهم مرداد در سالن ابوریحان بیرونی، مجتمع فرهنگی رفاهی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آغاز شده و تا شانزدهم مرداد ادامه دارد.
نظر دهید