اولویت های پژوهشی دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی

 

همسو با سند بالادستی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری، و تاکید بر توسعه آموزش و فناوری های نوین ارتقای یادگیری،  دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی دانشگاه اولویت های روز آمد پژوهشی در حیطه ها و محورهای ذیل را به عنوان رهنمودی در جهت دهی به عناوین پژوهشی اعلام می نماید:

عرصه های فعالیت

  • توسعه آموزش و یادگیری در علوم پزشکی
  • توسعه آموزش و یادگیری در آموزش سلامت
  •  توسعه آموزش و یادگیری در آموزش نیروی انسانی سازمان ها
  •  توسعه آموزش مداوم و یادگیری مادام العمر (CME)
  • توسعه آموزش و یادگیری در مدیریت و بهسازی
  • توسعه آموزش و یادگیری در گروه های جمعیتی خاص

محور اولویت ها

·         طراحی و کاربست فناوری های نوین مجازی در آموزش  علوم پزشکی (شبیه سازی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، و ...):

·         طراحی و کاربست رویکردها و روندهای نوین در آموزش علوم پزشکی (بازی و بازی وارسازی، اپلیکیشن، MOOCS، یادگیری مبتنی بر موبایل، یادگیری مبتنی بر شبکه های اجتماعی، یادگیری خرد، و ...)

·         مطالعه تطبیقی و ارائه مدل های بهینه آموزش و یادگیری الکترونیکی در توسعه آموزش علوم پزشکی

·         کاربست نظریه های یادگیری در طراحی، برنامه ریزی، تدریس و ارزشیابی دوره های مجازی

·         طرح و تبیین الگو های آموز ش و یادگیری الکترونیکی در توسعه آموزش علوم پزشکی

·         طراحی و ساخت ابزارهای برنامه ریزی، آموزش، یادگیری، سنجش و ارزشیابی محیط ها و مفاهیم یادگیری الکترونیکی

·         طراحی و کاربست رویکردها و شیوه های تعامل در محیط های الکترونیکی

·         طراحی، و ارزشیابی مدلهای پشتیبانی در محیط یادگیری الکترونیکی(مدرس، دانشجو، کارکنان، مدیریت)

·         طراحی و ارزشیابی الگوهای ارتقا امنیت اطلاعات درمحیط یادگیری الکترونیکی

·         طراحی و کاربست الگوهای مدیریت و برنامه ریزی در آموزش و یادگیری الکترونیکی

 

معاونت پژوهشی دانشکده مجازی